„Pățania” din Capitală, de vineri, 17 noiembrie 2023: „Dorel” a reușit să tragă STB pe dreapta! Un muncitor a „comis-o” și a oprit circulația troielbuzelor pe Bulevardul Pache Protopopescu. Vehiculele electrice cu pasageri sunt, acum, în pană! Detaliile se află mai jos, în articol.
Vineri, 17 noiembrie 2023, mai multe troileibuze au rămas în pană, după ce „Dorel” a „comis-o” pe Bulevardul Pache Protopopescu din București. Mai cu seamă, un muncitor a săpat un șanț, atingând un fir de curent care alimentează troleibuzele.
În acest sens, circulația vehiculelor electrice a fost oprită, iar în videoclip se poate observa cum s-a format un adevărat „rând de așteptare”. De altfel, se pot vedea și muncitorii, aflați pe marginea drumului. Spațiul în care au loc lucrările este semnalizat. Acum, una dintre cele mai circulate artere ale Capitalei este „paralizată”, în urma acestui incident. Până la acest moment, reprezentanții STB (Societatea de Transport București) nu au transmis un comunicat pe site-ul oficial.
Pentru ca troleibuzele să fie funcționale, acestea trebuie să fie alimentate constant cu energie electrică. Vehiculul este legat la două linii aeriene de contact (bifilare) prin care se transmite impulsul electric.
În luna septembrie a acestui an, șoferii STB amenințau cu o nouă grevă. Iar acest aspect ar fi avut loc, în condițiile în care autoritățile locale nu ar fi răspuns la solicitările pe care le-au făcut. Pe lângă mărirea salariilor, angajații cereau săpun, periuță de dinți și cremă pentru protecție solară. De atfel, cereau câte 500 de lei primă pentru sărbători (Paște și Crăciun), dar și de Ziua Transportului. Vezi AICI detaliile.
Pe de altă parte, Adrian Criţ (director STB) susținea că un angajat încasează un salariu net de peste 6.000 de lei.
„Impactul bugetar, urmare a solicitărilor sindicatului reprezentativ, e de circa 123 de milioane de lei pe an. E o sumă pe care STB nu şi-o permite astăzi. Noi ne dorim să negociem în continuare. E adevărat că am primit o notificare din partea sindicatului, vizavi de începerea conflictului colectiv de muncă. Potrivit legislaţiei privind protecţia socială, noi suntem obligaţi să răspundem în trei zile solicitărilor sindicatului, urmând ca după aceea probabil să intrăm într-o zonă de conciliere cu reprezentanţi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă Bucureşti.
Angajaţii noştri beneficiază de nişte salarii ok, din punct de vedere a ceea ce există la nivel naţional. Salariul mediu brut pentru prima jumătate a anului, urmare a depunerii sitaţiilor financiare, e de 8.000 de lei. Vă daţi seama? Sunt nişte salarii destul de ok la nivelul societăţii.Tot urmare a analizei efectuate pe prima jumătate a anului, salariul mediu net pentru şoferii şi manipulanţii de la tramvaie este de 6.616 lei. E o realitate cu care ne confruntăm. Pe lângă drepturile salariale suplimentate foarte mult, sunt şi alte solicitări, care de asemenea impactează bugetul societăţii şi aş exemplifica majorarea numărului de zile de concediu cu două zile pentru fiecare categorie de personal, tichete sociale mărite, tichete de masă mărite”, susținea directorul STB, arată rfi.ro.